Undici giorno - Reisverslag uit Accra, Ghana van Julie, Tim en Sara - WaarBenJij.nu Undici giorno - Reisverslag uit Accra, Ghana van Julie, Tim en Sara - WaarBenJij.nu

Undici giorno

Door: K3

Blijf op de hoogte en volg Julie, Tim en Sara

29 Juli 2014 | Ghana, Accra

Spaghetti yolonaise,

Vandaag was weinig enerverende dag. Gideon liet ons een beetje uitrusten van het weekend en kwam regelmatig vragen hoe het met Julie ging. In de ochtend vertrokken we met de truck naar SASO en daar brachten we de ochtend door met spelen van spelletjes en het maken van armbandjes. Het was stikheet en ondanks 2 keer factor 50 smeren zitten nu de drie kreeften aan het blog. Op SASO is het heel onrustig om dat er heel veel kinderen zijn op een hele kleine ruimte zijn. Iedereen schreeuwt en op een stukje van nauwelijks 100 vierkante meter wordt gekookt gevoetbald en gehinkeld. Het is soms moeilijk om de kinderen te laten luisteren en we besloten bandjes te maken en te voetballen met de andere helft. De wedstrijd was bezeten en de kinderen schopten elkaar verrot, maar de grap is ze staan gewoon weer op zonder klagen. Toen volgde een beschamend moment. Tim was namelijk met de kinderen gaan stoepkrijten op de geschilderde muren van de speelplaats. Hij probeerde een geërgerde lerares uit te leggen dat het krijt er met een klein beetje water weer vanaf zou gaan maar ze antwoordde dat met een klein beetje water de verf ook van de muur zou komen. Na de lunch hebben we per groep van 20 met alle kinderen van de hogere klassen gehockeyd. Na het derde potje zaten we alledrie afgepeigerd langs de kant, geveild door een hak of een flinke klap. We gingen met Flavia (die naar onze mening sterk op dori van "finding nemo" lijkt) terug naar UPCO. Daar hebben we de middag een beetje uitgerust van alle hectiek en heerlijk met het kind van Gideon (die op het moment het hele plein onderkotst) gespeeld. Nu zitten we aan tafel met en paar studenten van hier die grote verhalen en een nog grotere mond hebben. Ze dansen met Sara terwijl hun vriendinnen jaloers toe kijken. We gaan zo lekker slapen en morgen staat een dansworkshop op het programma. Toedelsssss

• 29 Juli 2014 - 23:41

Tessa:

Hoi jongen en meiden,
    Lijkt me best lastig al die kinderen op een klein oppervlak. Goed dat jullie splitsten. En Tim niet meer op de muren tekenen, hè!
    Liefs Tessa, Freek en Mats

• 29 Juli 2014 - 23:48

Freek:

Weer een leuk verhaal. Na die bekladde muren misschien goed om er net als in Gambia een mooie muurschildering op te maken. Veel plezier met dansen morgen. Mazzel!!!

• 30 Juli 2014 - 00:00

Willem Jan Pols:

Hallo alle 3, ik vond het erg leuk om even met jullie te skypen toen jullie aan het eten waren.
    Leuk om te zien en horen dat jullie het zo naar je zin hebben en het met Julie weer iets beter gaat.
    Blijf genieten van het moment en denk nog niet aan volgende week zaterdag! Slaap lekker en morgen gezond weer op ;)

• 30 Juli 2014 - 10:32

K2:

Bonjorno mes bella's. heerlijk blog weer. Tim je moet gaan schrijven. ik neem een abonnement! fijn Julie dat je weer wat beter bent. Was goed jullie gisteren avond lachend te horen. `Volgende keer graag een lied van K3 .
    Respect hoor voor de uitdaiging met zoveel kids op klein oppervlak! Hard werken. en sara ..... je weet dansen met vriendjes van anderen ...... problemski. Veel plezier vandaag. Bachio di mama grande et sorella Eva

• 30 Juli 2014 - 12:33

Jeroen :

Mooi verhaal weer! Ik ga ervan uit dat de stoepkrijtcreatie een ware Rembrandt is. Jammer dat je talent nog steeds niet wordt gewaardeerd...

Groetjes