Immergeradeaus - Reisverslag uit Accra, Ghana van Julie, Tim en Sara - WaarBenJij.nu Immergeradeaus - Reisverslag uit Accra, Ghana van Julie, Tim en Sara - WaarBenJij.nu

Immergeradeaus

Door: Uno dos adios

Blijf op de hoogte en volg Julie, Tim en Sara

09 Augustus 2014 | Ghana, Accra

Gisterochtend toen we uit onze kamer kwamen, reed de auto met 12 kinderen van SASO, in cartouche kleren en met een hockeystick in de lucht zwaaiend, het plein op. Het enthousiasme spoot er van af. Ze begonnen meteen met hun leraar warm te lopen. Het team van UPCO kleedden wij snel aan, waarna Tim met hun ging inlopen. De wedstrijd begon professioneel met een lijntje maken en handjes geven. De wedstrijd liep beter dan verwacht en was nog spannend ook. Vanaf het dak was het goed te bekijken. De enthousiaste en stoere kids in hun tenues zag er onwijs leuk uit. Uiteindelijk heeft UPCO gewonnen (wat ook wel wat logischer was aangezien SASO maar 2x heeft getraind en UPCO al veel langer hockeyt). Na de wedstrijd zouden wij souvenirs gaan kopen met christopher. Helaas was er weer iets aan de hand met de auto en moest hij bovendien eerst de kids van SASO terugbrengen. Juliet (een hulpje van Gideon) besloot met ons mee te gaan. We namen een taxi naar het stadcentrum, waar we onze ogen niet konden geloven toen we bij een heel groot overdakt iets kwamen met alleen maar souvenirwinkeltjes die we precies nodig hadden. Tim kocht mooie dingen en Juul&Saar sloegen goed in (Tim zag het op een gegeven moment zelfs niet meer zitten en heeft toen buiten met Juliet gewacht). We schaamden ons dan ook wel toen we in de taxi terugzaten met 5 volle plastictassen op schoot. Op UPCO terug schrokken we van de aantal balonnen die opgehangen waren, het eten en alle stoelen die klaar stonden. Stiekem hoopten we toch dat dit niet voor onze send off party zou zijn want we zouden ons schamen voor de grote moeite die hierin was gestoken. Er was in ieder geval nog geen feest aan de gang dus gaven Juul&Saar een kleine modeshow aan Tim van de gekochte souvenirs. Op dat moment kwam de mevrouw met de blousjes aan die ze voor ons heeft gemaakt. Deze konden we goed gebruiken voor de modeshow. Ook de zelfgemaakte tassen door de aardige meneer (die wij van het y4y geld een naaimachine en dus een nieuwe baan hebben gegeven) waren ook klaar. Hierna werden we dan toch echt uit onze kamer geroepen om op de stoelen plaats te nemen. De muziek begon en een leraar die het schema deed, gaf Gideon het woord. Gideon bedankte ons nogmaals zeer voor alles wat we hebben gedaan en achtergelaten. Zoals hij het zo mooi zei; 'jullie lachen altijd en ontvangen de kinderen. Jullie hebben 3 weken lang het licht op groen gehouden'. Hierna volgde weer een groot applaus van alle moeders die ook aanwezig waren (wij hadden eerlijk gezegd geen idee waarom). Er volgde een heerlijke avondmaal en er werden cadeaus, wat wij veel te overbodig vonden, aan ons overhandigd. Tim kreeg een blouse en Juul&Saar echte Afrikaanse jurken, met alle 3 het logo van UPCO en SASO erop bedrukt. Ondanks dat het er niet uitzag, is het een hele mooie herinnering aan de afgelopen 3 onvergetelijke weken. We hebben nog gedanst met kids en gepraat met Gideon (die nogmaals zei dat hij niet wist hoe hij ons moest bedanken). Hierna moesten we dan toch echt aan onze laatste nacht in Ghana beginnen.. We gaan genieten van onze laatste dag hier en van de gezelligheid met elkaar. Vanavond of morgen het laatste verhaal alweer op het blog. De ballen

• 09 Augustus 2014 - 12:13

2 Van De 3 Hollandse Muskatiers:

Wat een prachtig en ook ontroerend verslag! Wat een indrukken. En wat mooi dat jullie zoveel goeds nalaten. Nog een fijne dag. En goede reis.
    Morgen vroeg staat de grande mama om de tranen te drogen :)

• 09 Augustus 2014 - 12:46

Tessa:

Hoi kanjers. Wat gaaf zo'n cartouche team en wat leuk dat het dan ook nog echt een wedstrijd wordt. Jullie verhaal was weer prachtig en ook ontroerend. Zo lief van hun allemaal om jullie in het zonnetje te zetten. Geniet er nog heel eventjes van! Tot morgen!

• 09 Augustus 2014 - 13:56

Marion :

Hoi kanjers,

Ik heb met veel plezier en toch ook wel ontroerd jullie blog gelezen, wat een herinneringen zullen jullie aan dit avontuur overhouden, ik ken alleen Tim maar voor allen van jullie een dikke knuffel, en wat zullen jullie ouders trots op jullie zijn, ik in ieder geval wel.
    Geniet van jullie laatste dag, en als jullie terug zijn in nederland ws van een wel verdiende vakantie.
    Dit avontuur dragen jullie de rest van je leven mee, het zal moeilijk zijn om degene die vanuit hier jullie blog lezen, uit te leggen wat jullie allemaal meegemaakt hebben, en vooral ook wat jullie voor de kinderen en volwassenen daar betekend hebben.
    Ik ben in ieder geval super trots op jullie.
    En Tim na je ghaneese maaltijden staat de pasta voor jou klaar!!!
    Liefs en een goeie reis naar huis.

Marion