Eerste twee dagen - Reisverslag uit Accra, Ghana van Julie, Tim en Sara - WaarBenJij.nu Eerste twee dagen - Reisverslag uit Accra, Ghana van Julie, Tim en Sara - WaarBenJij.nu

Eerste twee dagen

Door: Saar en Juul

Blijf op de hoogte en volg Julie, Tim en Sara

20 Juli 2014 | Ghana, Accra

Na een onwijs leuke vlucht met lekker eten (ook voor het eerst) waren we veilig geland in Accra. Gideon stond ons op te wachten met een big smile in zijn blauwe Y4Y trui! De chauffeur van Gideon, Christopher, had ons naar het terrein gebracht met de jeep. Onderweg verbaasden we ons toch wel over alles wat we zagen. Alleen maar krotten, mensen op Straat, Afrikaanse muziek, afval etc. We werden ook twee keer aangehouden door mannen in uniform en met grote wapens bij zich. Na wat overleg met de chauffeur konden we gelukkig weer doorrijden. Nadat we hele leuke en aardige mensen hadden ontmoet bij de school (de kokkin, andere hulpjes en 4 andere vrijwilligers) gingen we slapen. Saar en ik hebben de bedden aan elkaar geschoven en hebben met een zaklamp om ons hoofd in ons dagboek geschreven (meteen al 7 pagina's).
Alledrie hebben we veel beter geslapen dan verwacht. Vandaag is het zondag en dat betekent dat iedereen naar de kerk gaat. We werden wakker door allemaal zingende vrouwen! Daarna hadden we wat ontbeten (gek brood met onze lekkere Hollandse pindakaas)en gingen we hockeyen met een paar kinderen, super leuk maar wel heel heet!!! Daarna zijn we achterin de jeep met Gideon en Christopher naar een winkelcentrum gegaan en hebben wat boodschapjes gekocht (En we zijn alledrie verbrand het was namelijk nog bewolkt toen we weggingen..).Toen we weer terug op het terrein waren hadden we alle hockeysticks en cartouche tenue's gegeven aan de kinderen. Ze zijn allemaal heel beleefd hier en waren dan ook heel erg blij met alle spullen terwijl al het speelgoed etc nog gegeven moet worden. Daarna hebben we erg veel foto's gemaakt, super leuk! Ook de cheque hebben we meteen aan Gideon gegeven. Hij waardeerde dit erg en zei dat hij meteen aan een nieuw dak zou beginnen zodat wij het dak nog zouden zien voor vertrek (we zijn benieuwd of dut lukt want het tempo hier ligt toch erg laag haha). De kok Augustina had rijst met tomatensaus en groente klaar gemaakt voor ons. En nu is het heel snel donker geworden en zitten wij ons blog te schrijven! Snel Deet opsmeren en zorgen dat we niet gestoken worden door de muggen (is nu al mislukt)!! Even geskyped met de ouders, fijn dat dat hier ook mogelijk is. Alle ouders gerust hopen we. Wij gaan nog even gezellig kletsen hier, nagenieten van de eerste dag en zometeen eerst in ons dagboek schrijven en dan slapen (we zijn toch best moe van de warmte en alle indrukken en de drukte van de kids) slaaplekker! Ciao tot snel!

• 20 Juli 2014 - 22:26

Cynthia (moeder Vincent):

Wat leuk geschreven. We hebben direct goede indruk. De foto's zijn geweldig. Heel vrolijk en wat super in die Cartouche shirts. Jullie hebben eigen shirt ook mee. Slim!
    Have fun!

• 20 Juli 2014 - 22:27

Mary Roebers:

Hi,
    Wat leuk om jullie ervaringen te lezen. Net alsof we er een beetje bij zijn. En die zon.....Tja, die is er altijd, ook al verstopt ie zich achter een wolkje zo nu en dan ;)
    Veel plezier!
    Mary

• 20 Juli 2014 - 23:16

Sabine En Elpi:

Onwijs leuk om jullie alledrie even te zien. Heeft ons goed gedaan.
    Grappig dat die kinderen opeens door hadden
    dat ze soort van "in beeld"waren!! Ze kwamen allemaal even zwaaien, haha.
    Heel raar dat zoverweg even heel dichtbij is.

• 21 Juli 2014 - 11:59

Elise Van Doorne:

hey Team! wat een leuke berichtjes via de WA en via dit blog. En dan al die kleine filmpjes. Ik lift meteen mee op jullie reis in Ghana. De hitte is al voelbaar..... En jullie enthousiasme al helemaal! Leuk dat jullie ons " ge - face time" hebben en dat we al een rondleiding door UPCO en domein mochten krijgen. Zoveel kinderen en dan ook op zondag. Ze zullen wel heel blij zijn met jullie enthousiasme en alle spelletjes. Ben erg benieuwd hoe jullie de komende dagen met hun gaan doorbrengen .... welke Hollandse spelletjes boven aan hun lijstje staan? En of jullie dat volhouden in de hitte.
    Leuk dat jullie samen ook zo'n plezier hebben. En Julie en Saar in een bed onder het grote muskieten net met de mijnwerker lampjes - ha ha , mooi zijn telt gelukkig dus niet in Ghana :). Tim houd je het een beetje uit met die 2 dames? ben je nog steeds de Captain?
    Blijf vooral schrijven en WA als jullie tijd hebben, dan waan ik me ook een beetje in Ghana. En inderdaad! ik ben al meer gerustgesteld :)
    Warme knuffel van die Hollandse BIg Mamma

• 21 Juli 2014 - 14:19

Familie Koudijs:

Hee Saar en de rest van het team, wat leuk om te zien en te lezen hoe jullie het daar hebben. Bijzonder hoe de kinderen reageren, zo blij met voor ons 'gewone' dingen en zo beleefd! En wij denken dan in de 'beschaafde' wereld te wonen...haha:-)
    Heel veel succes daar en we hopen nog veel goede berichten te lezen op jullie blog. Zorg goed voor jezelf en elkaar! Groetjes!

• 21 Juli 2014 - 19:16

Ria En Emile Velthuizen:

Te gek om te zien en te lezen wat jullie allemaal meemaken. Geweldig! Omi zegt altijd als ze die kleine zwarte kindjes op de tv ziet: ''Och kijk nou dat kleine moppies!'' Ze vindt het ook zo leuk en kan er zo intens om gniffelen. We zijn helemaal trots op jullie. Geniet elke dag van wat je ziet en meemaakt, ik denk dat je er veel van leert. Is toch even anders als thuis, toch...?
    Lieve schatten - en daar hoort ook Tim bij - groetjes en houd je ogen goed open! Liefs voor de kindjes en jullie begeleiders.

• 21 Juli 2014 - 19:26

Marion:

Hoi allemaal,

Wat een ervaring moet dat zijn voor jullie, mooi dat jullie dit doen, bijzonder toch om te zien hoe kinderen in andere landen leven en omgaan met kadootjes, die ze ws bijna nooit krijgen!
    He Tim je staat leuk op de foto's en je haar is koel ( mag ik zeggen oude tante)
    Dikke kus aan iedereen, geniet ervan, deze ervaring die jullie met elkaar opdoen is goud!!
    Heel veel plezier Marion

• 21 Juli 2014 - 19:59

Marlies:

Gaaf die foto's en enthousiaste verhalen! Die foto met al die kinderen in Cartouche outfit. Te leuk. Ik zal kijken of ik die kan doorsturen naar bestuur...
    Heerlijk op de hoogte gehouden te worden.
    Wat een ervaringen, indrukken voor jullie! Tot snel, Marlies

• 21 Juli 2014 - 21:16

Edith:

Leuk om jullie verhaal te lezen! Toch weer anders dan bij de andere groep. Maak er een mooie tijd van. Vooral genieten!!! Heel bijzondere ervaring, vergeet je nooit meer.